تولیدی دستگیره درب کابینت نابل در تهران

دستگیره کابینت را چطور انتخاب کنیم؟ رازهای بهترین دستگیره

کابینت

زمان مطالعه 1 دقیقه

دستگیره کابینت را چطور انتخاب کنیم؟ رازهای بهترین دستگیره
دستگیره کابینت دکمه ای یا خطی؟
شکلِ دستگیره‌های دکمه‌ای که مشخص است چگونه هستند و نیاز به توضیح ندارد.
دستگیره
دستگیره‌های خطی هم به دستگیره‌هایی گفته می‌شود که به صورت افقی یا عمودی در یک خط کوتاه یا بلند روی کابینت قرار می‌گیرند؛ گاهی به این نوع دستگیره کابینت، دستگیره دوپیچ هم گفته می‌شود چون با دو پیج در ابتدا و انتهای دستگیره به بدنه کابینت وصل می‌شوند.
این نوع دستگیره می‌تواند به عنوان دستگیره کابینت ممبران، کابینت‌های گلاس، کابینت ام دی اف و کابینت فلزی کاربرد داشته باشد.
دستگیره
دستگیره دکمه ای برای من مناسب است یا خطی؟
قانون معینی برای این پرسش وجود ندارد. یک انتخاب، استفاده از دستگیره دکمه‌ای برای درهای کابینت و انتخاب دستگیره خطی برای کشوها است. باز و بسته کردن کشوها با دستگیره های خطی راحت‌تر و کاربردی‌تر است چون همه انگشت‌های دست می‌توانند با آن درگیر شوند؛ گاهی کشوها سنگین می‌شوند و این خصوصیتِ دستگیره‌های خطی می‌تواند کمک‌کننده باشد. در مدل‌های قدیمی، دستگیره کابینت‌ها خیلی وقت‌ها همگی از نوع دکمه‌ای انتخاب می‌شدند (آن زمان انتخاب دستگیره کابینت محدود بود). ما این را توصیه نمی‌کنیم، چرا که کابینت را کمی قدیمی نشان می‌دهد.
دستگیره
کابینت
انتخاب همه دستگیره‌های کابینت به صورت خطی، امروزی‌تر محسوب می‌شود اما اینکه همه را از نوع دستگیره خطی انتخاب کنید، بیشتر برای آشپزخانه‌های کلاسیک کاربرد دارد. در مورد دستگیره‌های خطی باید حواستان به جهت نصبش هم باشد! همگی افقی؟ یا کشوها افقی و درها عمودی؟ اگر حالت دوم انتخاب شماست، دستگیره‌های خیلی بزرگی را انتخاب نکنید!
کابینت
دستگیره مستطیلی یا منحنی؟
برای پاسخ به این پرسش، به طرح آشپزخانه و کابینت‌ خود نگاه کنید. آیا کابینتی با سطوح و گوشه‌های تیز دارید یا طرح‌های منحنی و نرم؟ دستگیره کابینت را متناسب با اوضاع و احوال کابینت انتخاب کنید.
کابینت
ببینید کابینت شما در کدام دسته جای می‌گیرد. ممکن است برخی خصوصیات را از هر دو دسته داشته باشد. ایرادی ندارد، جستجو کنید کدام خصوصیات بیشتری را در بر می‌گیرند؟ سپس دستگیره‌های منحنی شکل را برای کابینت‌هایی با استایل منحنی و دستگیره مستطیل شکل را برای استایل کابینت مستطیل انتخاب کنید. می‌توانید با این مفاهیم کمی بازی هم بکنید؛ برای نمونه: می‌توانید یک نوع دستگیره مستطیلی و در عین حال دارای انحنا (مثلا در گوشه‌های دستگیره) را برای کابینتی با استایل مستطیلی و نیز دارای المان‌های منحنی شکل انتخاب کنید.
کابینت
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.